۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰

دادستان عمومی و انقلاب همدان:

برخورد قاطعانه با مخلان امنیت عمومی و حاملین سلاح غیرمجاز

برخورد قاطعانه با مخلان امنیت عمومی و حاملین سلاح غیرمجاز

همدان ـ دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: با افراد مخل امنیت عمومی و حاملین و استفاده کنندگان از سلاح غیرمجاز قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارتکاب جرایم خشن مورد رصد جدی دستگاه قضائی است از این رو عباس نجفی اظهار کرد: مطابق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ هر کسی اقدام به کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها بنماید، به نحوی که موجب نا امنی در محیط گردد یا با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی داشته باشد محارب محسوب و به مجازات اعدام محکوم خواهد شد. امنیت عمومی خط قرمز دادستانی مرکز استان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان تصریح کرد: همچنین بر اساس ماده ۲۸۱ قانون مذکور راهزنان، سارقان و قاچاقچیانی که دست به سلاح ببرند و موجب سلب امنیت مردم و راه‌ها شوند محارب محسوب و مجازات آن اعدام می‌باشد.

نجفی تاکید داشت: ضابطین نیز مکلفند در مواجهه با جرایم مذکور قاطعانه و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برخورد سریع و قاطع و عبرت آموز معمول و نتیجه جهت اتخاذ تصمیم قانونی به دادستانی اعلام گردد.

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات پیشگرانه و تأمینی مناسب آمار جرایم خشن رو به کاهش بوده و اقدامات ایجابی همزمان با اقدامات سلبی در استان در حال اجرا می‌باشد.

کد خبر 6271429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha